Jak stworzyć domową siłownię?

Jak stworzyć domową siłownię?

Siedzący tryb życia, duże dawki stresu w pracy, szkole, czy na uczelni sprawiają, że coraz mniej dbamy o nasze ciała i umysły. Poza tym dla osób pracujących wyjście na siłownie wiążę się z nagięciem swojej woli do tego, by dotrzeć na miejsce ćwiczeń po ciężkim dniu w pracy. Dlaczego nie urządzić własnej lokacji, która pozwoli nam zadbać o swoje zdrowie?

Jakie korzyści płyną z utworzenia domowej siłowni?

Z pewnością wykonywanie ćwiczeń w domowym zaciszu jest idealnym rozwiązaniem dla introwertyków, których męczy przebywanie w obecności większej ilości osób. Komfort przebywania we własnych czterech ścianach może być tak czynnikiem motywującym do ćwiczeń jak i wyzwalającym prokrastynację, która zmusi nas do odkładania aktywności fizycznej na wieczne później. Wspomniana już oszczędność czasu na dojazdach do klubu fitness, bądź siłowni, może nam pomóc w znalezieniu czasu na spędzeniu większej ilości czasu z rodziną lub obejrzenie kolejnego odcinka ulubionego serialu. Dodatkowo w dobie pandemii unikamy niepotrzebnego ryzyka zakażenia wirusem Sars-Cov-2.

W jaki sprzęt do ćwiczeń warto się zaopatrzyć?

Jeśli zaczynamy naszą przygodę z aktywnością fizyczną warto dostosować trening jak i przyrządy do ćwiczeń, do własnych możliwości. Również w przypadku, gdy nie jesteśmy przekonani, czy rozwinie się w nas zamiłowanie do sportu, powinniśmy wybrać taki sprzęt, który po ewentualnej utracie wypracowanych efektów, pozwoli nam na powrócenie do formy z punktu wyjścia. Oto kilka przykładów naszych produktów oraz ćwiczeń, które możemy dzięki nim wykonywać:

  • Ćwiczenia na skakance- dzięki nim możemy wzmocnić zarówno mięśnie ud, łydek jak i ramion. Dodatkowo zwiększymy swoją wytrzymałość oraz będziemy w stanie spalić ok. 400 kcal (w zależności od intensywności treningu oraz masy naszego ciała). Z pewnością dobre ćwiczenie na początek.
  • Podpórki do pompek- Pompki możemy wykonywać tradycyjnie podnosząc i opuszczając tułów ku ziemi. Pewnym ułatwieniem w wykonywaniu ćwiczeń jest skorzystanie z podpórek, które pozwolą nam na uzyskanie lepszej stabilizacji naszego ciała.
  • Hantle- które pozwolą nam na wzmocnienie mięśni w różnych partiach ciała.
  • Gumy oporowe- wykonywanie różnorodnych ćwiczeń, dzięki skrępowaniu poszczególnych części ciała pozwoli nam osiągnąć lepsze rezultaty w pracy nad naszą wytrzymałością i siłą.
  • Drążek do pilatesu- mimo że ćwiczenia opracowane przez niemieckiego sportowca nie są pierwszym wyborem, jednak mogą się okazać wybawieniem dla osób borykających się z ograniczeniami fizycznymi, przez które nie jest możliwy pełny rozwój tkanki mięśniowej. Sam drążek pozwala na pracę nad górnymi oraz dolnymi partiami ciała oraz poprawieniem koordynacji ruchowej.
  • Poduszki sensoryczne- mogą nam posłużyć jako świetne narzędzie do pobudzenie krążenia w plecach, stopach, czy nawet w dłoniach. Dodatkowo nie jesteśmy zmuszeni do forsowania naszego ciała i mamy możliwość korzystać ze wspomnianych przyrządów oddając się rozrywce w pozycji siedzącej.
  • Wałek do masażu- daje nam możliwość redukcji stresu oraz rozmasowania partii ciała, które przetrenowaliśmy.
  • Ściskacze do rąk- pozwalają nam pracę nad tricepsami oraz wypracować pewny uścisk dłoni.